Cum sa mancati corect, sa refuzati si cum puteti face cumparaturi adecvate

Mancati o data la 2-4 ore, in fiecare zi pentru a evita aparitia senzatiei de foame. Luati trei mese pe zi si nu sariti peste micul dejun niciodata. Este bine sa evitati sa imprastiati alimentele peste tot, prin casa,  regrupati alimentele in acelasi loc, nu asezati alimentele la vedere, eliminati alimentele periculoase (la mine se obisnuieste sa se aseze fructele prin casa la vedere, de decor apoi se mananca, dar pe mine nu prea ma tentau cand le vedeam asa si ma gandeam daca in locul lor era un dublu cheeseburger, un tort, o pizza oare mai stateau asa fara sa ma tenteze:))).
La mine in familie tot timpul s-a gatit si s-a luat masa impreuna, si cam 1-2 ori pe ani mergeam la o pizza impreuna, in clasa a12a am mancat prima shaorma si de aici si alte chestii de la fast-food, dar intotdeauna mi-au placut dulciurile si imi cumparam in pauze de la magazinul de langa scoala cate o punga de bomboane pe care le rontaiam/crantaneam la propriu nu le lasam sa se topeasca de asta am si avut probleme cu cariile, dar cu toate astea, de-a lungul vietii ajunsa acum la maturitate am inceput sa imi fac propriile mele reguli de a manca si de a alege din tot ce am invatat din familie dar si din cartile de nutritie, ce e mai bine pentru mine fara a renunta la pacatul meu: dulciurile in special cele facute in casa, la cele din comert usor usor am renuntat, dar din cand in cand ma mai arunc prin magazine dupa un baton cu ciocolata mars sau batonul copilariei, prajitura casei cu mocacino :X si inghetata mars sau alte sortimente cu vanilie si ciocolata neaparat.
Iata si cateva reguli pentru a manca corect:
- planificati-va mesele si gustarile
- reduceti consumul la fiecare aliment fara a va interzice alimentele preferate
- folositi recipiente mici, serviti din farfurii mai mici
- intotdeauna mancati asezati si nu in picioare, mancati cu tacamuri si din farfurie nu din oale/tigai
- nu mai faceti nimic altceva cand mancati
- lasati tacamul deoparte o data la 3 inghitituri
- mestecati indelung inainte de a inghiti mancarea
- nu mancati in graba, cand sunteti nervos sau stresat
- faceti o pauza cand ati ajuns la jumatate cu respectivul fel de mancare
- ridicati-va de la masa imediat ce ati terminat de mancat fara a va mai pune o portie in plus
- invatati sa dati o utilizare resturilor de mancare.
De multe ori cand ne propunem ceva cei din jurul nostru atat familia cat si prietenii in loc sa ne fie alaturi si sa ne ajute sa ducem la capat ce ne-am propus ei ne saboteaza cu intentie unii din prieteni si fara intentie cei din familie care s-au obisnuit cu un anumit regim alimentar la care am luat si noi parte. Pentru a duce la bun sfarsit regimul si pentru a ne schimba stilul de viata cum ne dorim nu trebuie sa ne abatem de la regulile noastre si trebuie sa invatam sa refuzam. Am avut un exemplu in facultate, cand o colega care tinea regim, o data pe saptamana manca ceva dulce, tot timpul impartea cu cineva sub pretextul "sa nu se ingrase singura". Eu nu combin niciodata fructele cu altceva, si in acel moment mancasem un mar, dupa cateva minute ea imi da ciocolata dupa care in mod evident am refuzat si ea ca sa ma faca sa ma simt prost pentru ca am refuzat-o a zis cu voce tare unei colege ca sa auda si ceilalti "clar tine dieta, stiam eu" si chiar nu am tinut vreodata dieta doar ca am niste reguli de nutritie pe care nu le incalc si pe care mai multa lume ar trebui sa le urmeze pentru ca nu sunt valabile numai in cazul meu ci e vorba despre cum sa combini corect alimentele. Inainte de un eveniment sau inainte de o petrecere luati o gustare cu un numar scazut de calorii, nu luati nici un aperitiv digestiv alcoolizat, nu abuzati de vin, renuntati la paine, acceptati o mica abatere, anuntati faptul ca v-ati modificat comportamentul alimentar, solicitati ajutor si sustinere din partea familiei si a prietenilor, cei care vor sa va ajute o sa o faca cei care nu o sa se vada. Revenind la cum sa refuzati acele persoane care va ofera ceva in plus decat doriti la un eveniment, la petreceri sau in viata de zi cu zi o puteti face astfel:
- refuzati politicos sa fiti servit a doua oara
- am mancat destul , a fost delicios
- sunt la regim si trebuie sa fiu precaut
- sunt bolnav si urmez un tratament, nu mai pot manca
- medicul mi-a prescris un regim
- daca esti prietenul meu nu mai insista
- daca insisti incontinuare nu voi mai veni la tine.
Dar din punctul meu de vedere noi stim cat sa mancam iar cand refuzam stim de ce o facem iar ceilalti ar trebui sa inteleaga si sa nu mai insiste, insistenta devine deranjanta si frustranta, te face sa te indepartezi de acea persoana (cum ii numea Dr.Oz intr-o emisiune pe acesti oameni care te forteaza sa mai mananci chiar daca tu nu mai poti "impingatori de mancare").
Cand mergeti la cumparaturi, in magazine totul este conceput in scopul seducerii clientului pentru ca acesta sa cumpere cat mai multe produse, nici faptul ca dulciurile sunt expuse in proximitatea caselor de marcat nu este o intamplare. De multe ori parintii se zbat prin magazin sa isi fereasca copii de tentatii, si dupa multe insistente din partea copiilor multi parinti cedeaza sau castiga pana ajung la case cand copii iar dau de tentatii si iar incep insistentele care uneori fac, ca parintii sa nu se faca de rusine in fata celorlalti oameni ca nu le fac pofta copiilor sa cedeze. 
Reguli pentru a face cumparaturi adecvate:
- faceti-va cumparaturile pe baza unei liste si cu stomacul plin (astfel veti cumpara mai putin, exact cat v-ati propus si mai ales veti cumpara cat mai putine produse periculoase)
- evitati alimentele ce se pot consuma fara o minima preparare
- nu luati la dumneavoastra decat banii strict necesari pentru a nu va tenta sa faceti abatere de la lista.
Intr-o viitoare postare voi scrie si cateva exemple de regimuri de slabire echilibrate in functie de inaltime.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentatul e gratis. Profitați cât puteți.