Poezii de iarna pentru copii - Bradul, Ghicitoare, Visul meu

Iarna deja si-a intrat in drepturi, zapada s-a asternut peste tot, iar copiii asteapta cu nerabdare sa iasa la sanius, la o bulgareala sau sa faca oameni de zapada. Orice anotimp este o inspiratie pentru poezie si pictura. E vremea cadourilor, colindelor si a poeziilor spuse de copiii incantati de venirea iernii, iar noi adultii, redevenim copii. Iata si cateva poezii cu versuri usoare pentru copii:


Bradul

- Bradule cu frunza verde
Ce culoarea-ti nu se pierde,
Care e secretul tau,
De esti verde tot mereu?
- Dumnezeu m-a inzestrat,
Verdele El mi l-a dat
Si m-a pus paznic in munti
Peste doruri si ani multi!

Ghicitoare

Stiu o mandra prea frumoasa
Cu rochie de mireasa,
Care vine dupa toamna
Si ii spun copiii iarna.

Bucuros de iarna grea
Ce se asterne-n fata mea,
Am plecat la sanius
Cu copii pe derdelus.

Mai toti cred, si cred si eu
C-o trimite Dumnezeu,
Cu zapada din belsug
Pentru brazda de sub plug.

Bucurii si jucarii
Mai ales pentru copii.

Visul meu

Afara ninge-ncetisor,
In soba focul arde
Si eu ma cuibaresc usor
In vis amagitor.

Pe-o alta lume ma trezesc,
Parca in alta viata,
Un caprior abia zaresc
Cum setea si-o adapa

Iar soarele de dupa deal
Cu raze aurite,
Priveste aiurit si galben pal
La ziua pe sfarsite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentatul e gratis. Profitați cât puteți.