Poezii de primavara cu expresii frumoase

Iarna se dezice de peticele de zapada, retragandu-se vlaguita, in barlogul timpului. Vine primavara! Vine martisorul! Firul alb - simbolul puritatii simturilor ce i le purtam, impletit cu un fir rosu- pecetea inflacaratei noastre iubiri il oferim Ei, Femeii, Mamei! 
Iata cateva poezii frumoase dedicate naturii:

Oda naturii
Cu iarba, tu, copilaria mi-ai incantat-o
Si cu izvorul, setea tu mi-ai alintat-o 
Cu glasul dulce-al pasarilor din padure
Mi-ai bucurat sufletul cu duiosie.

Cu crengile copacilor istoria tu m-ai invatat
Si cu dealurile, geografia tu mi-ai explicat.
Cu florile tu m-ai trezit la viata,
Iar cu vantul m-ai mangaiat in orice dimineata.

Iti multumesc si multumesc lui Dumnezeu,
Ca a format comorile sufletului meu
Ii multumesc ca mi-a dat lumina ochilor
Ca sa ma bucur de frumusetea florilor.

Primavara tu, revii!
Se-ntorc pasarile-n tara
Vin in cranguri, vin duium,
Ca s-anunte primavara
Au facut atata drum!

Pomii-au inceput s-arate
Iarasi aripile-afara.
Peste tot pamantul este
Plin de zumzet si de har.

Firul ierbii
Firul ierbii de-ncolteste
Cu zambet de ghiocei,
Soarele de straluceste
Mai cu viata decat ieri,
Muguri veseli ca-n poveste
Desfacandu-si florile,
Totul tainic prevesteste
Primavara ca soseste!

E primavara!
Copilaria-i vis,
Cu un suras pe fata, 
Grabita se inalta,
Sub ramuri de cais.

Manunchi de raz clare
Pe-un cer plin de senin,
Frumoasa se inalta
Cu zambet de copil.

Primavara
De pe dealuri lin coboara
Anotimpul Primavara.
Grea zapada a topit,
De pe campul adormit.
Lacurile le dezgheata,
Pomilor le da verdeata.

Pasarile calatoare
Se intorc la cuibusoare,
Gandaceii ies afara,
Le miroase-a primavara.

La casa din copilarie...
La casa din copilarie,
Ma-ntorc adesea, cu pasi usori
Si cat de mica mi se pare
Cum sta ascunsa printre flori!

Cand usa casei cu sfiala
Ca pe-o lumina o descui,
Imi regasesc copilaria
Visand in pruni si in gutui.

Si-n tot ce sufletul atinge
In prag, in ultimul ungher,
Simt ca se face primavara
Si-aud din nou cocori pe cer...        

Primavara, tu revii
Cu matasuri lungi de vant
Si imprastii pe campii
Din panere argintii
Flori frumoase, dulce cant!

Primavara noastra
Vine, vine primavara,
Vine veselia
Si natura toata
Trena lunga poarta.

Rosii, galbene si-albastre
Tricolor, florile  noastre,
Toate-au coborat din Rai,
Pe al nostru dulce plai. 

3 comentarii:

  1. Buna! Autorul sunt eu! Le-am compus cand aveam mai putini ani decat am acum si m-am gandit sa le public cand a luat nastere site-ul. Deci...mai doresti si alte informatii "anonim"?

    RăspundețiȘtergere

Comentatul e gratis. Profitați cât puteți.