Cauze ciudate ale obezitatii

Majoritatea oamenilor presupun ca a fi supraponderal inseamna fie ca mancati prea mult, fie ca va miscati prea putin. Dar unele cercetari sugereaza ca supra-alimentatia si sedentarismul nu sunt singurele cauze ci exista si alte cauze despre care eu cel putin nu am auzit pana acum, ca toata lumea stiu ca daca mananci ce nu trebuie sau mult (aici depinde de fiecare organism, eu mananc mult dar nu ma ingras) si daca nu faci miscare ( miscarea este foarte importanta atat pentru a te pastra suplu dar si pentru a fi tonic, adica am vazut multe persoane slabe dar fara vlaga cu pielea"fleasca" dar si persoane slabe care aveau un tonus muscular impresionant si sunt un exemplu demn de urmat). Iata cateva dintre cele mai neobisnuite lucruri despre care se presupune ca ar fi legate de obezitate:
- deodorantele ( unele deodorante contin substante chimice care va pot afecta metabolismul normal, predispunandu-va la crestere ponderala, nu se recomanda evitarea deodorantelor ci doar a celor care contin printre ingrediente aluminiul sau spray-ul cu policlorofenol)
- temperatura ( aerul conditionat din timpul verii si incalzirea din timpul iernii va pot face mai putin artagosi dar de asemenea va pot ingrasa; de exemplu daca stati intr-o camera racoroasa corpul trebuie sa isi creasca metabolismul pentru a va aduce temperatura corpului la normal; va puteti stimula motoarele care ard calorii prin scaderea temperaturii din casa din timpul iernii si prin cresterea ei in timpul verii)
- intreruperea fumatului ( asta o stiu probabil multi fumatori avand in vedere ca la multi am auzit ca le erau frica sa renunte la fumat pentru ca apoi se vor ingrasa)
- mama dumneavoastra ( conform studiilor cu cat mama era mai in varsta atunci cand v-a nascut cu atat este mai probabil ca voi sa fiti mai grasi dar nu inseamna ca nu puteti schimba asta avand grija in permanenta de greutate)
- partenerul dumneavoastra ( studiile au aratat ca oamenii grasi au tendinta de a-si alege parteneri grasi iar acest lucru creste sansele de a da nastere unor copii si mai grasi, dar surprinzator eu am vazut multe cupluri in care fetele grase aveau iubiti slabi si le merg chiar foarte bine si chiar am un cuplu la mine in bloc ea supraponderala, el foarte slab si copilul vad ca e normal si parintii au grija ca el sa faca destula miscare).
Poate astea sunt printre cauze ale obezitatii dar pe langa astea, faptul ca nu faceti miscare, mancati mult sunt si cauze interne, boli sau alergii care provoaca obezitate...Am auzit multe cazuri printre care si o doamna care povestea ca manca numai salata de rosii, ajungea sa manance chiar o rosie pe zi si tot nu slabea, orice regim tinea nu slabea si asta pentru ca avea probleme cu glanda tiroida (hormonii tiroidieni influenteaza viteza cu care ardeti energia) sau in unele cazuri nu slabesti pentru ca ai o alergie la un anumit aliment oricat de sanatos ar fi te impedica in lupta impotriva kilogramelor pana nu il elimini definitiv din alimentatie dar si  probleme ale grandelor suprarenale si ale pancreasului va ingrasa. Cel mai rau este ca in magazinele noastre au patruns o multime de alimente cu multi compusi chimici, ingrediente de care nici nu am auzit dar am o regula si aceea sa nu imi cumpar alimente cu multe ingrediente, dar ma gandeam cateodata daca si acelea cu putine ingrediente au chimicale ascunse si nu sunt trecute pe ambalaj si cu siguranta se intampla asta, poate nu la toate produsele dar se intampla si cel mai bine e sa le evitati si sa citit cu atentie eticheta produselor indiferent ca este ieftin sau nu ( am observat ca multe din produsele ieftine au mai putine ingrediente decat cele scumpe cu o multime si rele). Oricum Romania din ce a fost o data cu produsele sanatose romanesti acum a fost desfiintata si doar la tara se mai pastreaza traditia de a avea propria gradina cu tot ce este sanatos. Dar si pe acolo s-au infiltrat magazine cu tot felul de produse dar cine e traditionalist mananca doar ce a muncit cu mana lui si bine fac acestia. Sunt oameni care nu stiu sa profite de faptul ca au un pamant si nu il muncesc prefera sa stea degeaba dar cine munceste are cine nu munceste nu are. Nu toti avem ocazia sa avem un pamant pe care sa cultivam diverse dar daca avem rude in familie ar trebui sa profitam de acest lucru iar cand avem ocazia sa-i ajutam. Eu vad la bunicii mei cum isi muncesc cu truda pamantul de dimineata pana seara negresit de parca ar avea un serviciu, sarbatorile sunt singurele lor zile libere in rest munca munca si iar munca. Cand ma mai duceam in vacante si acum mai merg, cand mananc acolo oricat as manca ma simt usoara tot timpul si mereu in miscare;)).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentatul e gratis. Profitați cât puteți.