Pro si contra chimion

Chimionul este o planta din familia patrunjelului si provine din vestul Asiei. Se folosesc doar fructele, care au forma si culoarea unor seminte
Beneficii:
Fructele de chimion se consuma sub forma de infuzie, dar si de pulbere. Infuzia se prepara dintr-o lingurita cu fructe la o cana cu apa clocotita si se beau 1-2 cani de ceai pe zi, inaintea meselor principale. Sugarilor li se pot administra pana la sase linguri cu ceai pe zi, iar copiilor peste cinci ani li se recomanda o cana cu ceai pe zi.
- regleaza functiile stomacului, combate inflamatiile intestinale si balonarile, fluidifica secretiile gastrice;
- chimionul este indicat in tratarea unor afectiuni precum: colici intestinale (inclusiv la sugari, constipatii, meteorism, colon iritabil, diaree, colita, laringite, bronsite, dureri mesntruale, urticarii.

Contraindicatii
Nu se cunosc reactii adverse la aceasta planta, dar ar fi bine ca femeile insarcinate sau care alapteaza, precum si persoanele care urmeaza sa suporte o interventie chirurgicala sa nu faca tratamente cu ceai de chimion. Poate fi lesne inlocuit cu coriandrul. Folosit pe post de condiment, nu creeaza probleme.


Un comentariu:

  1. am un ciclu prelungit de 10 zile la un interval de 21 de zile am fost la medic si mi-a da vitamina a forte si vitamina e,mi-a zis ca e o zona foarte inflamata imi recomandati sa fac o colonoscopie?

    RăspundețiȘtergere

Comentatul e gratis. Profitați cât puteți.